CURS DE FORMACIÓ PELS EDUCADORS DEL SERVEI DE JOVENTUT I LLEURE

Aquest curs es planteja com un procés de treball amb els educadors del Servei de Joventut i Lleure per tal d'articular un projecte artístic transversal a partir del seu context de treball i vinculat al BaumannLab. Després fem el seguiment de la posada en pràctica i finalment l'avaluem conjuntament.

És conduït per Sinapsis, membre de l'equip gestor del BaumannLab i Javier Rodrigo, investigador i educador d'art. Es desenvolupa de novembre de 2010 fins a gener de 2011. Hi ha una última sessió d'avaluació pendent que es farà un cop es finalitzin els projectes que s'han dissenyat durant el curs.

Objectius de la formació

  • Conèixer processos de treball artístics desenvolupats a partir de la participació dels joves.
  • Incorporar a les pràctiques educatives dels educadors del Servei de Joventut metodologies de treball vinculades a la creativitat i a la producció artística.
  • Generar un projecte global que sigui viable en relació a la realitat específica de l'àmbit d'intervenció de cada educador i n'asseguri la seva continuïtat més enllà del curs.
  • Generar una metodologia de treball i d'organització eficaç per posar en relació els objectius del Baumann Lab i els objectius dels educadors.

bitàcora

Filtrar entrades per etiquetes:
Uncategorized (1) dia 1 (1) dia 2 (1) dia 3 (1) dia 4 (1) dia 5 (1)

Presentació dels projectes-educadors

projecte, educadors, baumannlab, terrassa, joves, projecte, educadors, baumannlab, terrassa, joves, projecte, educadors, baumannlab, terrassa, joves

Presentació dels tres projectes

SESSIÓ 5

joves, mapejat, visivilitats, espais públics, treball, joves, mapejat, visivilitats, espais públics, treball, joves, mapejat, visivilitats, espais públics, treball, joves, mapejat, visivilitats, espais públics, treball

Avui introduim el concepte de ‘mapejat’ com a format o estratègia de treball comuna dels tres projectes finals que es realitzin.
Redefinim el tema d’aquesta manera: Mapejat (donar altres visibilitats) dels espais públics i els usos per part de joves i no joves a partir del treball dels propis joves.

SESSIÓ 4

Avui cada grup fa una pluja d’idees de possibles projectes a realitzar amb els joves d’acord a la temàtica comuna proposada: ‘Joves i territori’. Han de procurar plantejar diferents tipus de processos de treball, a quins joves s’estan adreçant, així com possibles resultats i formats de retorn del projecte, és a dir, la difusió-comunicació d’aquest al barri, a la ciutat o a la societat en general.

SESSIÓ 3

baumann lab, treball, educadors, Joves i territori, joves, baumann lab, treball, educadors, Joves i territori, joves, baumann lab, treball, educadors, Joves i territori, joves, baumann lab, treball, educadors, Joves i territori, joves

Avui hi ha la necessitat de tornar a explicar què és el BaumannLab i el lligam que pot haver amb el treball dels educadors.

SESSIÓ 2

powerpoint, projecte artístic-col·laboratiu

Avui es mostra amb un powerpoint algun projecte artístic-col·laboratiu desenvolupat en altres indrets i que serveixen per il·lustrar el que estem treballant en el curs. En segon lloc intentem explicar de manera pedagògica alguns aspectes que puguin definir allò que ens estem referint quan diem ‘art’, o 'món de l'art', o ‘context artístic’ o pràctiques artístiques, o projectes col·laboratius… I quin enllaç pot tenir amb l’àmbit dels serveis socials i de joventut.

COMENÇA EL CURS PELS EDUCADORS DEL SERVEI DE JOVENTUT I LLEURE

sessió, presentacions, curs, educadors, BaumannLab, sessió, presentacions, curs, educadors, BaumannLab, sessió, presentacions, curs, educadors, BaumannLab, sessió, presentacions, curs, educadors, BaumannLab

És la primera sessió i avui toquen les presentacions: del curs, del BaumannLab i dels educadors. Ens expliquen quin és el seu context de treball i parlem entorn les espectatives de cadascú.

(ↄ) 2011 by communia.org (powered by Drupal)