Tercer taller “_MARAÑA =EMBOLIC_”

El tercer taller de Frontisses va ser conduit per  Irene Pérez i plantejava que “el més difícil en un moment de transició és veure amb claredat el camí a seguir. De vegades se’ns fa encara més difícil posar-hi paraules que ens ajudin a entendre i per tant a resoldre aquest moment d’inflexió.

El taller _maraña = embolic_ pren com a punt de partida la idea principal del projecte Frontisses - trobar-se en una cruïlla - i proposa desfer un embolic de fils, de pensaments i de situacions a través del llenguatge en les seves diverses formes. Partint de la idea que l’art funciona com a eina per a explorar i entendre el món, farem servir el llenguatge per investigar i investigar-nos” (Irene).

El taller es va organitzar en dos sessions:

A la primera es va treballar el concepte de  _Futur_ i  l’_Auto/retrat_

Es va introduir la relació  d’art i llenguatge i el treball d’artistes que fan servir com a eina principal el llenguatge per posteriorment fer a partir d’una paraula un exercici d’associació d’idees.

En una segona part es va treballar la definició/auto-definició a partir de l’elecció de paraules  i les seves definicions  per fer un joc d’endevinalles que va servir per crear els retrats dels participants.

 

A la segona sessió es va treballar amb els conceptes de _fer-desfer-(re)fer_ per acabar amb _ I ara què?_

A la primera part: – Qui té boca s’equivoca: restriccions i alliberaments.

Es van presentar exemples d’artistes que fonamenten  la seva pràctica en l’error o en problemes específics lligats amb la comprensió del llenguatge (dislèxia).

A partir de cabdells de llana es va aprendre a teixir amb els dits per després desfer el teixit i tornar a fer un cabdell amb l’objectiu de relacionar motricitat fina i desenvolupament de la lectoescriptura.  Un altre objectiu era potenciar l’idea de procés per sobre de l’objecte-obra acabat.

A la segona part El so i el llenguatge verbal es va fer un breu exercici de gravació sonora amb els idiomes dels participants (català, castellà, francès, italià i alemany) per posteriorment  crear una peça sonora col·lectiva. Paral·lelament les participants van realitzar un dibuix/collage amb text a partir  de les idees obtingudes i/o associades durant tot el procés del taller.

L’objectiu de totes les activitats realitzats era desenvolupar eines per abordar la realització de projectes artístics.

 

Més informació del taller Frontisses AQUÍ

 

Frontisses
Frontisses
Frontisses
(ↄ) 2011 by communia.org (powered by Drupal)