LA PRIMERA JORNADA D'ACOMPANYAMENT

El dissabte 18 de gener vam fer la primera jornada d'acompanyament amb els projectes becats del 2013. Va consistir en una jornada de treball per analitzar i reflexionar sobre les propostes dels projectes becats i donar suport a la concreció de les accions a realitzar i el seu desenvolupament i a la planificació del pla de treball. Es va desenvolupar en format de trobada per tal d’activar mecanismes d’intercanvi de mirades crítiques i d’idees, i obrir possibilitats de col·laboracions i ajuda mútua en base als vincles que s’hi estableixin.

Els objectius de la trobada eren:

- Posar en relació les persones implicades en els diversos projectes que estaran becats durant el 2014.

- Compartir i analitzar els projectes per intercanviar idees i reflexions i donar suport al seu desenvolupament.

- Dibuixar un mapa de necessitats, idees i desitjos per tal de planificar el pla de treball dels projectes i els punts d’intersecció entre ells.

 

Què vam fer?


Ens van trobar tots a les 10h. Abans d'entrar a la feina, esmorzar i presentacions.

Vam treballar el matí plantejant-nos què fem, per què ho fem i com ho fem per a després poder explicar el projecte als altres. També vam estar preparant el mapa de desitjos i necessitats i vam obrir l'espai web.

Després van venir el Quim, la Pati i l'Abel a la taula rodona per parlar d'art, comunitat i educació.

El projecte del BaumannLab s’inspira en unes pràctiques artístiques que es desenvolupen des del diàleg crític i la innovació, i on es dibuixen respostes als reptes del nou model de societat del coneixement. En aquesta taula rodona vam tractar tres dels àmbits en els que es mouen aquest tipus de pràctiques i en els que es situa el BaumannLab: la comunitat, l’art i l’educació.

Convidats:

· Comunitat: Quim Guitart del projecte factolab de Communia. Va explicar com els dispositius p2p i les xarxes distribuïdes faciliten un accés al coneixement lliure i una comunicació més horitzontal, la qual cosa fa que la comunitat esdevingui productora, gestora i propietària dels continguts que s'hi pengen. Aquest model funciona amb la lògica de l'abundància per a produir cultura i no de l'escassetat. comunnia.org

· Educació i intervenció socioeducativa: Pati Fornés del Punt Jove a l’institut. Va explicar dos projectes que s'han dut a terme des del Servei en els que s'han treballat els processos artístics com a eina per a la intervenció socioeducativa. Aquesta manera de treballar facilita treballar la participació i fer més protagonistes els i les joves en el projecte i permet aprofundir en la mirada crítica que fan els i les joves devant la seva realitat. Aquests projectes són: Espai públic i joves i Sense Filtres.

· Art: Abel del Castillo artista visual i professor de visual i plàstica. L'Abel va explicar experiències de processos de treball artístics col·laboratius que ha engegat en el seu context de treball a un institut de secundària de Vilanova. Una d'elles el rodatge d'un curtmetratge d'animació en stopmotion. Un dels projectes que va explicar: Les aventures del Lluiset.

Després de dinar vam acabar de concretar el mapa de desitjos i necessitats de tots els projectes i a les 18h. vam plegar.

(ↄ) 2011 by communia.org (powered by Drupal)